1. Αγαπητε Επισκέπτη. Ευρίσκεσαι στο Πανελλήνιο Χειρουργικό Forum, όπου μπορεις βρείς πληροφορίες για ιατρικά χειρουργικά θέματα που σε αφορούν, όπως επίσης μπορείς να υποβάλλεις ένα καινούργιο δικό σου θέμα-ερώτηση στο φόρουμ. Πρεπει να εισαι εγγεγραμμένος χρήστης για να δεις τα ποστ των μελών ή να δημιουργήσεις δικό σου post ή θέμα (thread)!

Σωστή διατροφή κατα την διάρκεια της νηστείας

Discussion in 'Διαιτητικά θέματα' started by ΙΩΣΗΦ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ, Mar 3, 2014.

  • by ΙΩΣΗΦ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ, Mar 3, 2014 at 8:42 PM
  • ΙΩΣΗΦ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ

    ΙΩΣΗΦ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ Moderator Staff Member Moderator

    H καθημερινή υγεία και ευεξία είναι πρωτίστως συνδεδεμένη με την διατροφή.
    Οι πρωτείνες αποτελούν την βάση της διατροφής και το σημαντικότερο υλικό τόσο για την ανάπτυξη του οργανισμού όσο και για την επιβίωση του. Κατά την νηστεία κυρίως την σαρακοστή οι ανάγκες και τα προβλήματα αυξάνονται λόγω αποχής των ζωικών πρωτεινών από την διατροφή.
    Τρόφιμα που αποκλείονται από το διαιτολόγιο είναι τα γαλακτοκομικά (γάλα ,τυριά ,γιαούρτι), αυγά, κρέας κόκκινο (όπως μοσχάρι η αρνί η χοιρινό η κατσίκι) λευκό (κοτόπουλο,γαλοπούλα ,κουνέλι και ψάρι).
    Αποτέλεσμα του αποκλεισμού αυτών των τροφίμων από το διαιτολόγιο είναι η αυξημένη κατανάλωση φρούτων ,λαχανικών, οσπρίων, ζυμαρικών, ψωμιού, λαδερών φαγητών και λιπαρών ,ώστε να επιτευχθεί ενεργειακό ισοζύγιο Η νηστεία κρύβει διαφόρους κινδύνους σε ανθρώπους που δεν ακολουθούν βασικούς κανόνες της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.
    Ο αποκλεισμός δύο βασικών ομάδων (γαλακτοκομικών και κρεατικών) από το διαιτολόγιο,δημιουργεί αυξημένες ελλείψεις βασικών θρεπτικών συστατικών,πού σε άλλα διαστήματα του έτους συνηθίζουμε να λαμβάνουμε από αυτές τις τροφές .
    Τα προβλήματα που κυρίως εμφανίζονται είναι παρόμοια με αυτών των φυτοφάγων που αποφεύγουν κάθε τροφή ζωικής προέλευσης. Ο οργανισμός παίρνει τις πρωτείνες απο τις τροφές ,τις διασπά στα αμινοξέα τους και με αυτά συνθέτει άλλες δικές του πρωτείνες . Ο οργανισμός ,πέρα από τις ικανότητες που έχει να συνθέτει δικές του πρωτείνες ,εχει επίσης την ικανότητα να συνθέτει και διάφορα αμινοξέα . Κάποια αμινοξέα άκρως απαραίτητα για τον οργανισμό 8 αμινοξέα που ονομάζονται ((απαραίτητα)),γιατί δεν μπορούν να συντεθούν. Επιπροσθέτως όλα τα αμινοξέα και στην απαιτούμενη αναλογία βρίσκονται μόνο στις ζωικές πρωτείνες δηλ. σε ότι απαγορεύεται κατά την διάρκεια της νηστείας . Η αποχή λοιπόν σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης μας αναγκάζει να αναζητήσουμε τα αμινοξέα σε φυτικές πηγές . Φυτικά τρόφιμα πλούσια σε πρωτείνες είναι τα όσπρια ,τα πλήρη δημητριακά ,ξηροί καρποί,κια λιγότερο τα λαχανικά. οι πρωτείνες που προέρχονται απο τις παραπάνω φυτικές πηγές περιέχουν πολλά απο τα απαραίτητα αμινοξέα αλλα οχι όλα.
    Για να πάρουμε όμως όλα τα απαραίτητα αμινοξέα μέσα απο τις φυτικές πηγές πρέπει να πάρουμε μεγάλες ποσότητες που αυτό σημαίνει αύξηση του σωματικού βάρους.
    Ετσι λοιπόν για να αποφύγουμε αυτές τις σαράντα μέρες της νηστείας την αύξηση του σωματικού βάρους και για να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή χαμηλών θερμίδων προτείνουμε την λήψη αυτού του συνδυασμού των 8 απαραίτητων αμινοξέων φυτικής προέλευσης που οργανισμός τα απορροφά τάχιστα στα πρώτα 100 εκατοστά του λεπτού εντέρου σε 30 λεπτά σαν μια προχωνευμένη διατροφή. Αντίθετα μια διατροφική πρωτείνη χρειάζεται 4-5 ώρες .
    ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΧΡΗΣΤΑ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΚΑΙ ΤΟΞΙΝΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΣΩΡΕΥΜΕΝΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑ.
    ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΖΩΝΤΑΝΙΑ , ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΥΓΕΙΑ , ΛΑΜΨΗ ΔΕΡΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΨΥΧΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ!
    sambalisG likes this.
  • Categories: Uncategorized
Watchers:
This thread is being watched by 1 user.

Share This Page